Духоносные люди говорят, что нет никого умнее человека, раздающего тленные земные богатства, а взамен приобретающего вечные и небесные. В житиях святых имеется множество примеров, подтверждающих эту простую истину. Одним из них может служить жизнеописание святого мученика Вонифатия, память которого празднуется Церковью 19 декабря по старому стилю, по новому - 1 января.

Вонифатий жил в Риме, в конце III века, и был рабом в доме богатой и знатной римлянки по имени Аглаида. Отец Аглаиды был когда-то римским градоначальником, то есть по-нашему - мэром Рима. Аглаида была молода, красива и владела большим богатством. Вонифатия она поставила управляющим над своими имениями. Вонифатий, будучи также молодым и красивым, стал любовником Аглаиды. Они жили в этой блудной и беззаконной связи, предаваясь распутству и удовлетворяя все похоти и вожделения плоти. Из жития трудно определить, были ли крещены Аглаида и Вонифатий. Если даже и были, то жизнь они проводили совсем не христианскую, а чисто языческую. Впрочем, нам это хорошо знакомо: в наше постсоветское время также очень многие являются христианами только по крещению, а по образу жизни - обыкновенные язычники, служащие, как языческим богам, первичным страстям падшей человеческой природы…

Итак, Вонифатий и Аглаида жили по-язычески, беспечно предаваясь грехам и страстям. В житии, однако, говорится, что у Вонифатия было одно доброе качество: он имел сострадательное сердце и помогал нуждающимся людям. Возможности для этого у него были, так как Вонифатий хотя и считался по закону рабом, но, будучи на должности управляющего, фактически распоряжался всем хозяйством и средствами Аглаиды, которая также имела нрав несребролюбивый и не мешала ему тратить свои средства на оказание помощи людям. Пользуясь этими средствами, Вонифатий помогал нищим и бездомным, давал кров странникам, был отзывчив ко всем, находящимся в несчастье, и таким образом, сам того не ведая, приобретал себе, по слову Христа, друзей богатством неправедным. В Священном Писании сказано: благотворящий бедному дает взаймы Господу, и Он воздаст ему за благодеяние его. Эти слова на Вонифатии исполнились: Господь действительно воздал и ему, и Аглаиде за то добро, которое они делали людям, воздал бесконечным и неоценимым воздаянием.

Произошло это следующим образом. У Аглаиды были некоторые знакомые христиане, которые много раз рассказывали ей о чудесах, происходящих от мощей святых мучеников, то есть от останков христиан, пострадавших за веру. Они говорили, что по молитвам к святым мученикам совершались многие чудесные исцеления и подавалась благодатная помощь от Бога. Слушая их рассказы, Аглаида захотела иметь мощи мучеников в своем доме. Отчасти, может быть, это желание было продиктовано обычным языческим суеверием, ведь язычники часто пользовались различными амулетами и оберегами, пытаясь этим оградить себя от действия злых сил. Но все же это было только отчасти, ибо, несмотря на греховную жизнь, которую проводила Аглаида, в ее душе было много добрых качеств, как это видно из ее последующей жизни…

Итак, Аглаида загорелась желанием иметь у себя в доме святые мощи. Нужно сказать, что в ту эпоху найти святые мощи не представляло большого труда, ведь III век был веком мученичества, и гонения на христиан непрерывно возникали то там, то здесь по всей Римской империи. В самом Риме в то время было относительное затишье, а вот в восточных провинциях, где царствовал август Максимиан, люто ненавидевший Христову Церковь, как раз происходили кровавые гонения. О Максимиане сами же римские историки свидетельствуют, что это был человек жестокий, склонный к свирепости и коварству, необузданного нрава, недружелюбный и совершенно не расположенный к добру. Огромное число христиан было замучено и казнено в его правление. И потому святые мощи имелись на Востоке в большом количестве, так что за деньги можно было их добыть. Почему за деньги? Дело в том, что римские власти обычно не выдавали мертвые тела мучеников для погребения, однако исполнители - чиновники, солдаты и палачи, - пользуясь своим служебным положением, тайно продавали их христианам за деньги, иногда немалые.

Итак, Аглаида рассказала о своем намерении Вонифатию, и тот, услышав об этом и имея, может быть, как управляющий еще какие-нибудь дела в восточных провинциях, вызвался сам съездить туда и купить святые мощи. Взяв достаточно денег и собрав все необходимое, он с несколькими помощниками отправился в путь. Прощаясь с Аглаидой, Вонифатий шутя сказал ей: «А что, если меня там замучают за Христа и мои мощи принесут к тебе, примешь ли ты их с честью?» На что Аглаида, смеясь, обозвала его пьяницей и грешником. Так они расстались.

Путешествие из Рима в Малую Азию в те времена занимало немало времени, и Вонифатий, находясь в пути, имел возможность о многом подумать. Переменив обстановку, устранившись от житейских забот, глядя на природу, на море, горы, звезды и на весь окружающий его прекрасный Божий мир, Вонифатий, вероятно, много размышлял о своем необычном путешествии, о предстоящей ему миссии и об этих странных людях - христианских мучениках, которые жертвовали всем - богатством, славой, земными удовольствиями - и с радостью шли на смерть ради Христа. Размышлял он и о смысле человеческой жизни, и о своем собственном жизненном пути. Думая обо всем этом, Вонифатий мало-помалу внутренне изменялся, душа его как бы пробудилась от долгого сна. Житие не говорит об этом подробно, лишь в немногих словах там сказано, что в душе у него родилось покаяние о своей жизни, всю нечистоту и пустоту которой он вдруг явственно ощутил…

Будучи занят такими мыслями, Вонифатий прибыл наконец в город Тарс, родину святого апостола Павла, столицу римской провинции Киликия. Поселившись в гостинице и оставив там своих спутников, Вонифатий сразу по прибытии направился на городскую площадь, где, как ему сказали, как раз должны были судить и казнить христиан. Придя туда, он увидел множество народа, собравшегося посмотреть на это зрелище. Вскоре пришли судьи, стража, палачи, и суд начался. Всем подсудимым была предъявляема только одна вина - исповедание христианской веры. Над каждым христианином судьи производили краткий допрос, и если человек не желал отказываться от веры, его немедленно отдавали в руки палачей. Мучения и казни, которым подвергали этих людей, были ужасны. Некоторых из них подвешивали вниз головой над разведенным большим огнем, других растягивали крестообразно веревками между четырьмя столбами, некоторых перепиливали пополам пилой, многим выкалывали глаза или сажали на острый кол, а кому-то отрубали руки и ноги, так что человек, как клубок, катался по земле.

Когда Вонифатий увидел все это, то от природы доброе его сердце исполнилось великой жалости к этим невинным и кротким страдальцам. Что-то в его сердце как будто надорвалось, и в нем вдруг родилось пламенное желание пострадать за Христа вместе с этими людьми. Желание это было таким сильным, что побеждало всякий страх, и Вонифатий не мог ему противостоять. И вот, чтобы исполнить это желание, он выступил вперед, приблизился к судейскому помосту и с дерзновением перед судьей и всем народом объявил себя христианином. Судья, услышав это, допросил Вонифатия и, убедившись, что он находится в здравом уме, велел отдать его на казнь вместе с остальными. Сначала Вонифатия повесили вниз головой и стали избивать так, что от тела его отпадали целые куски мяса. Потом под ногти ему загоняли длинные иглы, вливали в рот расплавленное олово и опускали в котел с кипящей смолой, а после всего этого отрубили голову мечом. Претерпев все до конца, святой мученик предал свою душу Богу. Так закончил Вонифатий свой жизненный путь.

Между тем его спутники, долгое время ожидавшие в гостинице, наконец пошли его разыскивать, предполагая, что он, как это было ему свойственно, напился пьяным и проводит время в развратных заведениях. «Вот, - говорили они, - как наш Вонифатий приехал отыскивать святые мощи!» Однако поиски его в кабаках и притонах города Тарса были безрезультатны. Только на третий день они встретили человека, который рассказал, что похожий на их описание чужестранец был на днях казнен как христианин. Человек этот привел их на место, где среди замученных христиан они нашли тело Вонифатия и его голову. Римская стража, узнав, что мученик происходил из Рима и был управляющим в богатом доме, потребовала за его тело огромные деньги - пятьсот золотых монет. Так как выбора у них не было, а кроме того, они находились в опасности быть обвиненными в связях с христианами, спутники Вонифатия заплатили требуемую сумму и взяли тело. Обернув его в плащаницу с благовониями, они после долгого путешествия доставили его домой к своей госпоже - Аглаиде. Так исполнились пророческие слова Вонифатия, и Аглаида получила мертвое тело того, кого она любила, но любила человеческой, плотской и нечистой любовью, - получила уже не как раба, не как любовника и соучастника в греховной связи, но как свободного гражданина Небесного Царства, как святого покровителя, как наставника и учителя, руководящего и наставляющего ее к другой, бесконечно высшей и лучшей любви - любви ко Христу.

Происшедшее с Вонифатием так сильно подействовало на Аглаиду, что она совершенно изменила свою жизнь. В одном из своих имений, находящемся километрах в десяти от Рима, она построила небольшой храм, где положила святые мощи, от которых действительно стали совершаться по молитвам к мученику многие чудеса, и таким образом исполнилось ее давнее желание. Начав жить строгой христианской жизнью, Аглаида по примеру Вонифатия стала и сама раздавать свое имущество, пока совершенно не раздала все. Прожив после кончины мученика восемнадцать лет, она преставилась ко Господу и была погребена рядом с Вонифатием.

Так закачивается их жизнеописание. Когда мы его читаем, у нас возникают два вопроса. Первый вопрос: как мог Вонифатий претерпеть те лютые нечеловеческие мучения, к которым он был совершенно не готов и которые столь неожиданно на него обрушились? Ведь до этого он проводил жизнь рассеянную и изнеженную?

На это ответ простой: он мог перенести их только потому, что Сам Господь помог ему и дал Свою Благодать. Когда Благодать приходит в душу человека, тогда человек становится другим и бывает способным на то, на что в другое время он никогда не был бы способен. От действия Благодати в сердце Вонифатия зажглась любовь к Богу и к людям, которая и дала ему силы претерпеть все эти ужасные мучения. О таком состоянии мученичества святой Никита Стифат говорит следующее: «Будучи глубоко уязвлены любовью к Богу, мученики Христовы не чувствовали мук и насыщения не имели, предаваясь им, и всегда находили, что страдания их далеко отстоят от меры их пламенного желания страдать за Господа». Бог есть любовь, и Своим избранникам Он дает огонь небесной любви. И сила этого огня такова, что его не могут потушить никакие земные испытания, никакие страдания и скорби. В Священном Писании сказано: большие воды не могут потушить любви, и реки не зальют ее. Ярким подтверждением этих слов как раз и является мученичество святого Вонифатия.

И второй вопрос: хорошо, Бог дает Своим избранникам огонь небесной любви, это понятно. Однако непонятно, каким образом Вонифатий вдруг оказался в числе таких избранников? Какие особые заслуги имел он перед Богом? Ведь этот человек проводил свою жизнь в грехах, был рабом страстей, - за что же Господь так много помог ему? Почему дал ему столь великую Благодать мученичества?

Ответ на этот вопрос нужно искать в следующих словах Христа: блаженны милостивые, ибо они помилованы будут. Вонифатий был милостивым, потому и был помилован. Один известный старец говорил, что мы не можем полюбить Бога, если прежде Он не полюбит нас. Действительно, эта мысль находит подтверждение и в Евангелии. «Никто не может прийти ко Мне, - говорит Господь, - если не привлечет его Отец, пославший Меня». И еще: «Не вы Меня избрали, а Я вас избрал». То есть прийти ко Христу можно только тогда, когда Он Сам изберет и привлечет человека к Себе. Господь хочет, чтобы все спаслись, хочет всех избрать и привлечь к Себе, однако, чтобы это произошло, человек должен оказаться достойным такого избрания, должен заслужить любовь Бога к себе. Чем человек может заслужить любовь Бога? Этому учит Сам Господь: если заповеди Мои соблюдете, говорит Он, пребудете в любви Моей. То есть средство для привлечения любви Бога - данные Богом заповеди. Господь как бы так говорит человеку: если хочешь стать достойным Моей любви, исполни не свою, а Мою волю, соблюди Мои заповеди, и тогда Я дам тебе Мою любовь - не такую, как на земле, но любовь небесную, которую никакой человек и ничто земное никогда не смогут тебе дать.

Святитель Иоанн Златоуст говорит, что любовь человека к человеку привлекается красотой телесной, потому что люди смотрят на внешность. Любовь же Бога можно привлечь только красотой души, ибо Бог всегда смотрит на сердце человека. Исполняя заповеди, человек украшает душу для Бога и так становится достойным Его любви. И Господь в ответ дает ему Свою любовь и Благодать, от которой сердце человека загорается ответной любовью к Богу. И тогда человек изменяется и становится другим. Это самое и произошло со святым Вонифатием, который исполнил одну из самых главных заповедей Господа - о милосердии и сострадании. Почему и дал ему Бог Свою любовь и Благодать, которая произвела мгновенное его перерождение, перерождение по образу благоразумного разбойника…

Читая житие святых Вонифатия и Аглаиды, в который уже раз удивимся, братия и сестры, той силе, какую имеет исполнение заповеди Христа о милосердии. Царь и псалмопевец Давид прославляет исполняющих эту заповедь в следующих словах: блажен, говорит он, кто помышляет о бедном и убогом! В лютый день бедствия избавит его Господь. Но самое главное заключается в том, что не только от временных бедствий будет избавлен милостивый, - он избежит также и вечных бедствий - то есть вечной адской казни, ибо, как известно, перед вратами гееннскими стоит Милосердие и не попускает ввергнуть туда никого из своих детей. Аминь.

1 января. День всенародного пьянства и тяжкого похмелья, головная боль для дежурных врачей и спасателей. Неспроста «широта» отмечания нашими соотечественниками Нового года легла в основу сюжета главного новогоднего фильма - «Иронии судьбы». Но удивительная вещь: по православному календарю на 1 января приходится день памяти мученика Вонифатия - святого, которому молятся… об избавлении от пьянства! Дату специально никто не подгадывал: день памяти мученика «попал» на первый день года благодаря тому, что большевики перевели страну на григорианский календарь в 1918 году. Случайность? С каких это пор христиане верят в случайности?..

Может быть, живи Вонифатий сегодня, за образ жизни никто бы его особенно и не осуждал. Да, любил молодой человек погулять, повеселиться, вина выпить, чтобы кровь взыграла. Да, жил, как бы сейчас сказали, со своей возлюбленной - Аглаидой, девушкой неглупой и красивой. Правда, тайно, потому что слишком разнились их социальные статусы: знатная римлянка и раб, ее домоуправитель. Что поделаешь: незамужняя Аглаида до смерти влюбилась в своего красивого слугу, и он отвечал хозяйке взаимностью.

Разве так не бывает? Госпожа и ее худородный любовник. Их история любви могла бы остаться сюжетом для дешевой мыльной оперы, одной из миллионов, а стала героической сагой.

Началось все с того, что этих молодых людей - странное дело! - мучила …

Рим, вторая половина 3 века нашей эры. Вонифатий и Аглаида живут, наслаждаясь друг другом и жизнью. Может, само рабское состояние, а может, врожденные качества располагали юношу жалеть людей, помогать им - не был он надменным повесой без гроша за душой. И Аглаида, как и Вонифатий, терзалась от чувства неправды своей жизни, молилась, но что поделаешь - страсть была сильнее! Слаб человек. Но силен Бог, если у слабого человека хватает решимости и терпения принять Его помощь…

Неизвестно, от кого услышала Аглаида рассказ о мучениках, которых в то страшное время было очень много - 3 век, гонения на христиан императора Диоклетиана - ее, наверное, будто кольнуло в самое сердце. Римлянка захотела привезти мощи мученика, чтобы построить домовую церковь у себя в имении, с почетом их там положив.

Представим себе дочь нефтяного магната, мечтающую за 4-метровым забором своего загородного дома-замка на Новой Риге возвести небольшой храм, а внутри поместить привезенную из далеких стран святыню. Будет, наверное, похоже.

О чем мечтала Аглаида? Наверное, о том, что они с Вонифатием заживут честной, добродетельной жизнью, «с чистого листа», а святой мученик будет им помощником, наставником на этом пути. Как говорила героиня фильма «Неоконченная пьеса для механического пианино» своему возлюбленному: «Мы начнем новую жизнь, чистую, светлую. Мы станем жить в деревне, будем работать, много работать…».

Может быть, с похожими идиллическими мечтами Аглаида стала снаряжать в дорогу своего раба Вонифатия. Дала ему денег на выкуп мощей, снарядила нескольких сопровождающих и послала в Малую Азию. Уже выходя на дорогу, Вонифатий обернулся и бросил возлюбленной в шутку: «А что, если я не сумею найти тело мученика? Может, тебе привезут тогда мое тело, замученное за Христа - примешь ли его?»

Аглаида упрекнула шутника и напомнила ему, что цель его поездки не терпит насмешничества.

Этот упрек вспоминался Вонифатию в дороге… Времени было предостаточно, и он задумался обо всем, что ему предстоит сделать, о тех людях, которые сейчас погибают с именем Христа на устах, о том неизвестном ему пока христианине, чье, быть может, обезображенное побоями тело ему предстоит выкупить за огромные деньги. Вонифатий решил поститься, не пить такого привычного ему вина, молиться перед предприятием, которое - права Аглаида! - слишком серьезное, чтобы относиться к нему легкомысленно.

В киликийском городе Тарсе Вонифатий оставил своих спутников в гостинице, а сам отправился на городскую площадь. Там творилось обычное для того времени дело: казнь «государственных изменников» - людей, не желающих признавать римских богов. Мучения, каким подвергали этих людей, были страшные, изощренные: одного медленно жгли на костре, другого сажали на кол, третьего перепиливали пополам деревянной пилой. Дикость того времени нам представить сложно.

Но, должно быть, гораздо больше молодого раба поразило другое: мученики не сыпали проклятиями, не молили о пощаде, а их лица светились каким-то неземным светом… Пораженный Вонифатий стал ходить от одного мученика к другому, плакал, обнимал страдальцев, целовал их ноги, просил их молитв. Схваченный судией, который руководил этими зверствами, Вонифатий на его гневные расспросы просто сказал: «Я христианин».

Юношу связали, подвесили вниз головой и зверски избили. Потом вонзали острые иглы ему под ногти - страшный прием, который столетия спустя использовался в нашей стране, в застенках НКВД.

«Велик Бог! Велик Христос!» - только и говорил мученик на все попытки заставить его исповедать язычество.

Когда в горло Вонифатию залили раскаленное олово, случилось чудо: это изуверство не повредило ему! Собравшиеся на площади зеваки стали кричать: «Велик Бог христианский!»

Поднялся мятеж. Горожане принялись кидать в судью камни, и тот с позором вынужден был скрыться. Разгоряченная толпа устремилась к языческим храмам - крушить идолов…

Но на следующий день волнение утихло и… Вонифатия продолжили пытать. Когда он невредимым оказался в котле, кипящем смолой, а мучители, готовившие пытку, обгорели… судья испугался и отдал приказ покончить с молодым христианином. Вонифатию отрубили голову.

Его спутники, два дня прождавшие его в гостинице, мысленно перемыли все косточки Вонифатию. «Конечно, этот любитель удовольствий сейчас в какой-нибудь корчме или в доме терпимости развлекается! Чего от него еще ждать?!» - негодовали они. Когда эти люди узнали о казни и разыскали тело святого, то не могли, наверное, найти слов от стыда.

Аглаида ждала возвращения возлюбленного. Предчувствовала она что-то или нет? Как это иногда бывает, брошенное в шутку слово оказалось пророческим. Во сне Аглаида увидела Ангела, который предупредил ее: «Встречай не возлюбленного, а брата и сослужителя нашего». А на следующий день Вонифатий вернулся - своими мощами.

Конечно, Аглаида построила храм, в котором поместила тело мученика - и от его мощей люди стали исцеляться. А сама знатная римлянка раздала свое богатое имение нуждающимся и отреклась от мира. Ее жизнь закончилась через 18 лет молитв и праведной жизни. Говорят, что похоронили их рядом - Аглаиду и Вонифатия, госпожу и раба, обычных, подверженных пагубным привычкам и страстям людей, стяжавших святость; любовников, ставших монахиней и мучеником Христовым.

3 молитвы святому Вонифатию

4.4 (88.57%) 7 голос.

Молитва Вонифатию от пьянства и алкоголизма

«О многострадальный и всехвальный мучениче Вонифатие, к твоему заступлению ныне прибегаем: молений нас, поющих тебе, не отвержи, но милостивно услыши нас, виждь братия и сестры наша тяжким недугом пианства одержимая, виждь того ради от Матери своей, Церкви Христовой, вечнаго спасения отпадающая. О, святый мучениче Христов Вонифатие, коснися сердец их данною ти от Бога благодатию, скоро возстави от падения греховнаго и ко спасительному воздержанию приведи их. Умоли Господа Бога, Егоже ради страдал еси, да простив нам согрешения наша, не отвратит милости Своея от сынов Своих, но да укрепит нас в трезвении и целомудрии, да поможет Своею десницею воздержание крепкое и спасительное Богу обещание свое до конца сохранити, во дни и в нощи о нем бодрствующе, и добрый ответ о нем дати на Страшнем Судище. Приими, угодниче Божий, молитвы матерей, о чадех своих слезы проливающих; жен честных, о мужех своих рыдающих; чад сирых и убогих, от пианиц оставленных; и всех нас, иконе твоей припадающих, и да приидет сей вопль наш молитвами твоими ко Престолу Всевышняго даровати всем по молитвам их здравие и спасение душ и телес, наипаче же Царствие Небесное. Покрый и соблюди нас от лукаваго ловления и всех козней вражиих, в страшный час исхода нашего помози прейти непреткновенно воздушныя мытарства и молитвами твоими избави вечнаго осуждения. Умоли же Господа даровати нам ко Отечеству нашему любовь нелицемерную и волю непоколебимую пред врагами Церкви Святыя, видимыми и невидивыми, да покрыет нас милость Божия в нескончаемыя веки веков. Аминь.»

Молитва святому Вонифатию от наркомании

«О святый страстотерпче Христов, воине Царя Небеснаго, земная сладострастия презревый и к горнему Иерусалиму страданием возшедый, мучениче Вонифатие! Услыши мя грешнаго, приносящаго от сердца молебная пения, и умоли Господа нашего Иисуса Христа простити вся моя согрешения, в ведении и в неведении мною содеянная. Ей, мучениче Христов, образ покаяния собою показавый грешным! Буди ми на злаго сопротивника диавола твоими молитвами к Богу помощник и заступник; много бо порывахся избегнути сетей его лукавых, но удицею греховною уловлен и крепко влачим от него, не мог избавитися, аще не ты предстанеши ми, во обстояниих горькая терпящему, и колико покушахся покаятися, но ложь пред Богом бых. Сего ради к тебе прибегаю и молюся: спаси мя, святче Божий, от всех зол твоим предстательством, благодатию же Всесильнаго Бога, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков. Аминь.»

Великая беда современного человечества - алкоголизм, с этим недугом встречается практически каждая семья. Многие люди не знают методов борьбы с заболеванием, но верующие люди прибегают к молению, регулярно посещают церковь и обращаются к Богу. Тем людям, кто искренне верит в Божий промысел, почитает нравственные и духовные ценности, открыт путь в Вечность. Их молитвенный труд, а именно молитва святому мученику Вонифатию от пьянства, творит чудеса.

Монастырская лавка. ВЫБЕРИТЕ освященный подарок для души

СКИДКИ до конца недели

Молитва от недуга

Когда болеет тело, то одновременно с ним страдает душа. Одержимый алкоголизмом человек становится зависимым от темных сил, искушающих людей. Противостоять этому злу поможет вера в Бога.

Святой мученик Вонифатий Тарсийский

Тропарь, глас 4

Мученик Твой, Господи Вонифатие, во страдании своем венец прият нетленный от Тебе Бога нашего имеяй бо крепость Твою, мучителей низложи, сокруши и демонов немощныя дерзости того молитвами спаси души наши.

Тропарь, глас 4

К сословию послан мучеников, мученик был еси истинен, пострадав за Христа крепчайше, всехвальне, мощми же возвратился еси верою пославшей тя, Вонифатие блаженне, моли Христа Бога прияти нам грехов прощение.

Кондак, глас 4

Священие непорочное самовольне тебе привел еси, Иже от Девы тебе ради родитися Хотящему, святе венченосче, премудре Вонифатие.

Кондак, глас 6

Звезда светлая явился еси непрелестная мирови, Солнца Христа возвещающи зарями твоими, страстотерпче Вонифатие, и прелесть погасил еси всю, нам же подавши свет, молися непрестанно о всех нас.

Величание мученику

Величаем тя, страстотерпче святый Вонифатие, и чтем честная страдания твоя, иже за Христа претерпел еси.

О святый страстотерпче Христов, воине Царя Небеснаго, земная сладострастия презревый и к горнему Иерусалиму страданием возшедый, мучениче Вонифатие! Услыши мя грешнаго, приносящаго от сердца молебная пения, и умоли Господа нашего Иисуса Христа простити вся моя согрешения, в ведении и в неведении мною содеянная. Ей, мучениче Христов, образ покаяния собою показавый грешным! Буди ми на злаго сопротивника диавола твоими молитвами к Богу помощник и заступник; много бо порывахся избегнути сетей его лукавых, но удицею греховною уловлен и крепко влачим от него, не мог избавитися, аще не ты предстанеши ми, во обстояниих горькая терпящему, и колико покушахся покаятися, но ложь пред Богом бых. Сего ради к тебе прибегаю и молюся: спаси мя, святче Божий, от всех зол твоим предстательством, благодатию же Всесильнаго Бога, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Спаси, Господи, и помилуй рабов Твоих (имярек) словесами божественного Евангелия Твоего, читаемыми о спасении рабов Твоих сих (имярек). Попали, Господи, терние всех согрешений их, вольных и невольных, и да вселится в них благодать Твоя, просвещающая, опаляющая, очищающая сего человека. Во имя Отца и Сына и Святаго Духа. Аминь.

Другие молитвы от пьянства:

  • Молитва перед образом Пресвятой Богородицы «Неупиваемая чаша»

Из жизни мученика

Некий муж, по имени Вонифатий, вел разгульный образ жизни. Находясь в рабстве у одной из знатных римлянок Аглаиды, он сожительствовал с ней, предаваясь плотской любви и часто вкушая вино.

Однажды любовникам пришла мысль о необходимости очищения души от грехов. Аглаида решила, что наилучшим методом освобождения от них послужит наличие большого количества икон и мощей святых мучеников в ее жилище. Она поручила Вонифатию разыскать святые останки, на что он с радостью согласился. Но отправляясь в путь, мужчина спросил подругу о том, что если он сам пострадает за веру Христову и будет предан мучительной смерти, примет ли она с честью его мощи? Получив положительный ответ, путник отправился в дорогу.

Святой мученик Вонифатий Тарсийский (Римский)

Вонифатий был добросердечным человеком, с сочувствием относился к нищим и всячески помогал им. В пути он соблюдал строгий пост , а в церквях по пути своего следования просил у Всевышнего отпущения грехов, несмотря на то, что повсюду христиане терпели гонения за свою веру.

Прибыв в Таре, грешник поддержал верующих и тоже объявил себя христианином, за что понес многочисленные страдания и был обезглавлен. Сопровождающие его товарищи выкупили останки праведника за золото, что дала им в путь Аглаида, и привезли ей растерзанное тело.

Вонифатий Тарсийский

Вскоре ей случилось сонное видение, в котором ангел велел принять своего бывшего раба-любовника как небесного покровителя. Женщина с почетом приняла святые мощи, предала их земле и на месте захоронения возвела храм в честь святого мученика Вонифатия. А сама, раздав все имущество бедным людям, приняла монашеский постриг и провела остаток земной жизни в непрестанной молитве и покаянии.

С тех пор Вонифатий является заступником пьющих людей, распутников и чревоугодников. Его молят о предстательстве пред Отцом Небесным родственники как зависимых от греха людей, так и сами больные, страдающие этими тяжелыми недугами.

Святой мученик Вонифатий

Святой мученик Вонифатий



(19 декабря / 1 января)



Святой мученик Вонифатий был рабом богатой молодой римлянки Аглаиды и состоял с ней в беззаконном сожительстве. Но оба они, предаваясь нечистоте и пьянству, чувствовали угрызения совести и хотели как-то омыть свой грех.

И Господь пожалел их и дал им возможность очистить грехи своей кровью и закончить грешную жизнь покаянием. Аглаида узнала, что если с благоговением хранить в доме мощи святых мучеников, то их молитвами легче получить спасение, ибо под их благодатным воздействием умаляются грехи и воцаряются добродетели. Она снарядила Вонифатия на Восток, где в то время шло жестокое гонение на христиан, и просила привезти мощи какого-либо мученика, чтобы он стал их руководителем и покровителем. Вонифатий на прощание, смеясь, спросил: "А что, госпожа, если я не найду мощей, а сам пострадаю за Христа, примешь ли ты мое тело с честью?" Аглаида отнеслась серьезно к его словам и укорила его в том, что он, отправляясь на святое дело, позволяет себе вольности. Вонифатий задумался над ее словами и все время пути был сосредоточенным.

Приехав в Киликию, в город Тарс, Вонифатий оставил в гостинице своих спутников и пошел на городскую площадь, где мучили христиан. Потрясенный зрелищем страшных пыток, видя просветленные благодатью Господней лица святых мучеников, Вонифатий, по влечению своего сострадательного сердца, бросился к ним, целовал им ноги и просил святых молитв, чтобы и ему удостоиться пострадать с ними. Тогда судья спросил Вонифатия, кто он, Вонифатий ответил: "Я христианин", - а затем отказался принести жертву идолам. Его тут же предали на мучения: били так, что мясо отпадало от костей, вонзали иглы под ногти, наконец, влили в горло расплавленное олово, но силой Господней он остался невредим. Окружавшие судилище люди пришли в возмущение, они стали бросать в судью камни, а затем устремились к языческому капищу, чтобы низвергнуть идолов.

На следующее утро, когда волнения несколько затихли, судья распорядился бросить святого мученика в котел с кипящей смолой, но и это не причинило страдальцу никакого вреда: его оросил сошедший с небес Ангел, а смола вылилась из котла, вспыхнула и обожгла самих мучителей. Тогда святой Вонифатий был приговорен к усечению мечом. Из раны истекли кровь и молоко; видя такое чудо, около полутысячи человек уверовали во Христа. Между тем спутники святого Вонифатия, напрасно прождав его два дня в гостинице, стали его разыскивать, предполагая, что он предался легкомысленному времяпрепровождению. Сначала поиски были безуспешны, но наконец они встретили человека, бывшего очевидцем мученической смерти святого. Этот свидетель и привел их туда, где еще лежало обезглавленное тело. Спутники святого Вонифатия со слезами просили у него прощения за неподобные мысли о нем и, выкупив за большие деньги останки мученика, привезли их в Рим.

Накануне их прибытия Аглаиде во сне явился Ангел и велел ей приготовиться принять бывшего раба ее, а теперь господина и покровителя, сослужителя Ангелов. Аглаида призвала клириков, с великим почетом приняла честные мощи, а затем построила на месте его погребения храм во имя святого мученика и положила там мощи, прославившиеся множеством чудес. Раздав нищим все свое имение, она удалилась в монастырь, где провела в покаянии свои дни и при жизни стяжала чудесный дар изгонять нечистых духов. Похоронили святую близ могилы мученика Вонифатия.


АКАФИСТ


Кондак 1


Избранный воине Христов, венцем славы украшенный, мученической смертию вечныя смерти избавивыйся, от мрака греховнаго отвративыйся и к вечному свету пришедый, приими моление наше в похвалу тебе приносимое, и нас избави от сетей лукаваго врага нашего, да тебе с радостию зовем:

Икос 1


Ангелом светлым, огнь мучений твоих росою благодати угасивым, огражден был еси, страдальче Христов Вонифатие, да яко
грешник нераскаянный не погибнеши и пред Господем в одежде брачней предстанеши, научи и нас облещися в светлыя ризы святости, тебе зовущих:

Радуйся, жизнь за Христа отдавый;
Радуйся, страданиям Его подражавый.
Радуйся, очи своя к Богу обративый;
Радуйся, волю свою добродетелью укрепивый.
Радуйся, рабе Христов верный;
Радуйся, святый конец жития своего приемый.
Радуйся, к покаянию сердца обращаяй;
Радуйся, ко Христу, Пути Истинному, приводяяй.
Радуйся, Духом Святым просвещенный;
Радуйся, соблазнами мира сего не прельщенный.
Радуйся, змия лукаваго посрамивый;
Радуйся, святых лик возвеселивый.
Радуйся, Вонифатие, мучениче многострадальный.

Кондак 2


Видя многомятежие мире сего и печали земныя, и сия вся яко прах вменив, к премирным возвел еси ум твой, страдальче Христов, на высоту благоразумия возшед, Христа Бога пред всеми исповедал еси, и ныне души всех, во гресех погибающих, к милосердому Господу зовеши, да во смирении покаются и во слезах умиленно Ему возопиют: Аллилуиа.

Икос 2


Разум трезвением укрепил еси и страстей пламень покаянием угасил еси, Вонифатие предивный, от запада на восток из Рима пришел еси, спострадати Господу Иисусу Христу нашему, намерение святое неся, да благодать в тебе преизобилует, и нас ныне в храм Божий привлекл еси, тебе глаголющих:

Радуйся, страсти побороти научаяй;
Радуйся, отчаянным надежду спасения подаваяй.
Радуйся, суету жизни земныя познавый;
Радуйся, страдания своя предсказавый.
Радуйся, трезвящихся отрадо и ободрение;
Радуйся, немощных волею укрепление.
Радуйся, яко тобою от пианства отвращаемся;
Радуйся, яко тобою к Богу обращаемся.
Радуйся, исцелений источниче неисчерпаемый;
Радуйся, чудес сокровище неоскудевае мое.
Радуйся, научаяй нас присно возносити ум наш к Богу;
Радуйся, обретый истинную от грехов свободу.
Радуйся, Вонифатие, мучениче многострадальный.

Кондак 3


Сила милосердия Божия неизреченна на тебе открыся, ибо жития твоего, мучениче, дивное повествование явно нам сказует, како велии грешницы милостивно Отцем нашим Богом приемлются, егда Ему покаяние принесут, тако и ты Богу угодил еси и вместо горькия смерти вечную жизнь приял еси, научи и нас Богу пети выну: Аллилуиа.

Икос 3


Имея ныне радость вечную в Небесных Селениях, и нас грешных на земли не забываеши, мучениче Христов Вонифатие. Мы же, труждающиися и обремененнии, к тебе прибегаем: не остави нас сирых и недужных, помощи у тебе просящих, но мольбы наша на Алтарь Небесный принеси, да радостно тебе зовем:

Радуйся, ближняго яко себе самого возлюбивый;
Радуйся, во гресех сердце свое не ожесточивый.
Радуйся, странником и путником со всяким тщанием служивый;
Радуйся, яко сего ради нощию стогны града обходивый.
Радуйся, богатыя милосердию научаяй;
Радуйся, сирыя и вдовицы защищаяй.
Радуйся, бедствующим и униженным добрый предстателю;
Радуйся, за обидимых и уничижаемых присный ходатаю.
Радуйся, нестерпимою жаждою пианства палимыя трезвением прохлаждаяй;
Радуйся, вина ради обнищавшия к трезвению призываяй.
Радуйся, жены рыдающия утешаяй;
Радуйся, слезы их ко Господу приносяяй.

Кондак 4


Бури греховныя тебе не потопиша, ниже волны страстей покрыша, мучениче Христов, не погибл еси, но ко Христу пришел еси и жизнь свою, яко жертву благовонную, Ему, Сладчайшему Спасителю нашему, принесл еси. Молися убо, да и мы, в житейстем мори сущии, к тихому пристанищу, Господу Спасителю, притецем, во умилении зовуще: Аллилуиа.

Икос 4


Слышим и мы евангельскую притчу, како блудный сын на стране далече имение свое изживше, от глада душевнаго в себе пришед, в объятия отчие притече, в покаянии зовый: «Отче, согреших на Небо и пред Тобою». Тако и ты, мучениче Вонифатие, не погубив себе, но от рожец греха отвративыйся, ко Христу обратился еси. Мы же, исправлению твоему радующеся, поем ти сице:

Радуйся, глад крепок в работе страстем испытавый;
Радуйся, Христа Бога, яко хлеба живаго, взалкавый.
Радуйся, Пречистыя Крове Его, яко истиннаго пития приобщивыйся;
Радуйся, яко преславным мученикам приложивыйся.
Радуйся, на крылех трезвения к Богу возлетевый;
Радуйся, сердце свое горе имевый.
Радуйся, ко Господу силою Животворящаго Креста пришедый;
Радуйся, яко приял еси венец победы.
Радуйся, души нашея сокровище нетленное;
Радуйся, Церкве нашея украшение многоценное.
Радуйся, красоты мира сего отбегий;
Радуйся, греховную одежду с себе совлекий.
Радуйся, Вонифатие, мучениче многострадальный.

Кондак 5


Боготечную Кровь Христову за всех нас недостойных и кровь мученическую за Христа пролиянную памятующе, сице тебе вещаше Аглаида: «Сам веси, сколь многими грехми осквернены есмы, и о будущем жития нашего небрежем, азже от божественнаго мужа слышах, яко мучеников мощи спасени е даруют, иже мученика, яко хранителя и ходатая пред Богом! имать». Имы тебе глаголем: «Ты еси наш хранитель и ходатай пред Богом нашим, ибо со Ангелы предстоиши Престолу Пресвятей Троицы поя: «Аллилуиа».

Икос 5


Видим ныне и разумеем, како сии глаголы Аглаиды душу твою пробудиша, и ты к воздержанию призвал еси себе, мучениче Вонифатие, и нам помози подражати тебе, да не погибнем в пучине беззакония потопляеми, но радостно тебе зовем:

Радуйся, от страстей, яко от погибельного сна, пробудивыйся;
Радуйся, от уз греховных свободивыйся.
Радуйся, сомневающихся в милосердии Божием обличение;
Радуйся безконечныя радости утверждение.
Радуйся, зовый нас к подвигу воздержа ния;
Радуйся, ты бо знамением Креста пресекл еси страстей взыграние.
Радуйся, стяжавый себе вечное имение;
Радуйся, и нас побуждаяй к труду спасения.
Радуйся, яко винное веселие презрел еси;
Радуйся, плотския раны, яко безплотен, претерпел еси.
Радуйся, за исповедание Христа от врагов избиенный;
Радуйся, нестерпимым огнем за Него опаленный.
Радуйся, Вонифатие, мучениче многостра дальный.

Кондак 6


Проповедница поклонения святым мощам явися Аглаида, госпожа твоя, страдаль че Христов, егда посла тя на восток святые мощи мучеников, за веру Христову пострадавших, принести, имиже благодеяния источаются обильно и вечное спасение подается всем, к мученическому лику усердно притекающим. Даждь и нам утешение от Господа прияти, Ему же ангельскую песнь приносим: Аллилуиа.

Икос 6


Возсиял еси нам, яко звезда незаходи мая, дивным житием твоим, мучениче преблаженне, иго Христово легкое и вседрагое на себе приемый и спасение получивый, пути бо благочестия без Христа Господа обрести никакоже возможно есть. Темже и нас молитвами твоими в Горния обители приведи, тя восхваляющих сице:

Радуйся, закона Христова скрижаль богоначертанная;
Радуйся, молитв ко Господу миро благоуханное.
Радуйся, правыя веры Христовой столпе огненный;
Радуйся, честный венче заповедей Божиих, якоже камений драгих устроенный.
Радуйся, трезвения лествице небовосходная;
Радуйся, болезни и раны врачуяй греховныя.
Радуйся, от Господа Иисуса Христа благодать и силу приял еси;
Радуйся, яко свет Христов нам возсиявый.
Радуйся, воздержанием от грехов освещати праздники нас научаяй;
Радуйся, от смертного вина нас охраняяй.
Радуйся, умерщвленныя страстьми светом Христовым оживляяй;
Радуйся, тыя к новому житию призываяй.
Радуйся, Вонифатие, мучениче многостра дальный.

Кондак 7


Хотя отъити от дому своего в путь на восток, кончину жития твоего предрекл еси, достохвальне, Аглаиде глаголя: «Госпоже моя, приими мое тело, за Христа мучимое, егда его принесут ти». Вдуше твоей мысль за Христа пострадати имевый, ты Ему сокровенно молился еси, и нашу веру укрепи, да будем готови и мы ея ради страдати, Господу поюще: Аллилуиа.

Икос 7


Дивному и преславному исправлению твоему не веруя, помысли лукавое в сердце своем Аглаида, грехом бо хуления оболгати тя хотяще, тако отвеща ти: «Ныне не глумления время, брате, но благоговения, ведый буди, яко мощи святые имаши носити. Господь же да пошлет Ангела Своего пред тобою и направит стопы твоя милосердием Своим». Мы же, чистоту сердца твоего, дивный Вонифатие, зряще, вопием ти:

Радуйся, святых мощей почитателю;
Радуйся, благоговения образа нам подателю.
Радуйся, безчинств хранитися нам повелевый;
Радуйся, вся, о них же сынове века сего радуются, презревый.
Радуйся, известный нам помощниче;
Радуйся, святых мощей таинниче.
Радуйся, всем борющимся со грехми покровителю;
Радуйся, покаяния нашего пред Богом поручителю.
Радуйся, яко твоими молитвами Господь оставляет прегрешения;
Радуйся, помогаяй нам терпети скорби и поношения.
Радуйся, ликом ангельским сотворивый радость и удивление;
Радуйся, духов злобы приведый в посрамление.
Радуйся, Вонифатие, мучениче многострадальный.

Кондак 8


Странно тебе бысть языческое идолослужение, и ты, святый мучениче, в Тарс пришед, не преклонил еси колен пред богами чуждими, но апостолом показался еси ревнитель. Темже молися за ны, да возгоримся и мы огнем любве ко Владыце Христу, поюще всегда: Аллилуиа.

Икос 8


Весь распалился еси ревностию святою, хуления на Господа не терпя, и исполнился еси духа Божия, ослепление и безумие поклоняющихся ложным богам обличая. Сего ради царь нечестивый казнь наведе на тя, мучениче, горькую, бичми нестерпимо бия и раны нанося неисцельныя. Мы же тебе, похвалу поем:

Радуйся, зловерия обличителю дерзновенный;
Радуйся, в правду Божию яко в броню облеченный.
Радуйся, яко кости твоя от ран за Христа обнажахуся;
Радуйся, яко чистота души твоея тогда открышася.
Радуйся, яко наследовал еси небесныя селения;
Радуйся, яко и ныне обличаеши злых человек на Христа хуления.
Радуйся, за Христа острыми тростьми прободаемый;
Радуйся, сада райскаго цвете неувядаемый.
Радуйся, яко злато горнилом язв очищенный;
Радуйся, за Христа ударенный.
Радуйся, кончиною своею Богу угодивый;
Радуйся, даже до смерти мученической Его возлюбивый.
Радуйся, Вонифатие, мучениче многострадальный.

Кондак 9


Всего себе Господу Богу предав, страстотерпче Христов, егда нечестивый царь повеле раскрыти уста твоя и олово кипящее влити, руце своя воздвигл еси к небу, моляся: «Господи Боже мой Иисусе Христе, укрепивый мене в муках, пребуди и ныне со мною, моя страдания облегчи и не остави мене одолену быти лукавым князем», тем и нас любви ко Христу научаеши, поющих Богу: Аллилуиа.

Икос 9


Витии суемудреннии да рекут нам, како олово разжженное гортани твоея не опали, ниже инаго вреда тебе сотвори, мучениче Вонифатие, от Господа бо знамения победы над мучителем просил еси, и сие знамение тебе дано бысть, сего ради вси чудяхуся восклицаху: «Велий есть, Иисусе Христе, веруем, веруем в Тя, Господи», мы же славим тя, мучениче, сице:

Радуйся, яко тобою вернии просвещаются;
Радуйся, яко тобою от постыдныя смерти избавляются.
Радуйся, во единем Христе утешение полагаяй;
Радуйся, во страданиех призывати Бога научаяй.
Радуйся, яко мучителие тебе не превозмогоша;
Радуйся, яко страсти тебе не побороша.
Радуйся, ты бо терние грехов в себе попалил еси;
Радуйся, ты бо огнем не опален пребыл еси.
Радуйся, присно живый страстотерпче радостный;
Радуйся, молитвенниче наш благостный.
Радуйся, яко тобою очеса грехми ослепленныя отверзаются;
Радуйся, яко помощию твоею печали на радость прелагаются.
Радуйся, Вонифатие, мучениче многостра дальный.

Кондак 10


Спасен быти восхотев, пламенне возжелел еси до конца за Господа пострадати, мучениче Вонифатие, Емуже и возопил еси: «Господи, Господи Боже мой, сподоби мя милостей Твоих и буде ми помощник, да за беззакония моя, безумно содеянныя, враг не преградит ми пути к Небеси, приими с миром душу мою, вчини мя с мучениками, кровь за Тя пролившими и веру до конца соблюдшими», и ныне вопиющими Ти: Аллилуиа.

Икос 10


Стена крепкая, козньми врага не одоленная, пребыл еси до конца, мучениче Христов, егда же глава твоя от телеси отсечена бысть, о, чудесе! Абие кровь и млеко из раны тоя истекоша, яко и неверным, чудо сие зрящим, Христа прославити и с нами звати тебе:

Радуйся, яко мучения твоя зряще, множество людей ко Христу обратишася;
Радуйся, яко тебе ради на князя злобы они устремишася.
Радуйся, твоя бо кончина просвети умы помраченныя;
Радуйся, твоя бо славная смерть воскреси совести, во гресех погребенныя.
Радуйся, нераскаянных грешников обличение;
Радуйся, волею расслабленных от вина исцеление.
Радуйся, в нощи неведения блуждающим вразумление;
Радуйся, златая удице из глубины грехов влекущая ко спасению.
Радуйся, яко от Бога в молитвах услышан был еси;
Радуйся, яко в Небеснем Царствии воцарился еси.
Радуйся, порфирою от кровей твоих облеченный;
Радуйся, яко зриши ныне свет неизреченный.
Радуйся, Вонифатие, мучениче многостра дальный.

Кондак 11


Пение немолчное приносиши Господеви, мучениче Вонифатие, с мученническими лики Пресвятей Троице предстоя, за Нюже себе предал еси, да и мы души своя, аки невесты украсивше, нетленному Жениху Христу представим со священною песнею: Аллилуиа.

Икос 11


Свет любве и по смерти возсиял еси, Вонифатие дивный, егда бо друзи твою усеченную главу обретше плакахуся горько: «Рабе Христов, забуди нам грех неправеднаго осуждения и безрассудных руганий наших», тогда лик твой, яко лучами живыми, просветися, прощение им являя, сего ради с любовию тебе зовем:

Радуйся, имеяй уста кротости сладковещанныя;
Радуйся, любве вместилище пространное.
Радуйся, о тебе бо веселится Церковь со своими чады;
Радуйся, ты бо пришел еси к Вышнему Небесному Граду.
Радуйся, в смерти своей апостолом равный;
Радуйся, ревностию по Бозе преславный.
Радуйся, житейския молвы обличаяй злыя сплетения;
Радуйся, всех нас от вражия избавляяй ловления.
Радуйся, ты бо защищаеши неправедно гонимыя;
Радуйся, пред Престолом Господним лампадо неугасимая.
Радуйся, по заповеди Христовой и врагов возлюбивый;
Радуйся, злословия и клеветы нивочтоже вменивый.
Радуйся, Вонифатие, мучениче многострадальный.

Кондак 12


Благодать исцелений точащия мощи твои егда к Риму приближахуся, Ангел Господень явися Аглаиде, глаголя: «Бывшаго ти древле раба, ныне же нашего брата и сослужебника приими, якоже владыку, и упокой добре, да грехи твоя оставятся, той бо с нами ныне в Небесных поет Всевышнему Богу: Аллилуиа».

Икос 12


Поюще чудеса твоя, храм дивный созда тебе, воине Христов, Аглаида, в нем же и мощи твоя положи, и сама, богатство нищим раздавши, и пятьдесят лет в подвизех поста и покаяния поживши, лика святых достиже. Темже величая чудеса твоя, прославим тя сице:

Радуйся, душу твою сотворивый храм Богу прекрасный;
Радуйся, чудных Божиих дел книго ясная.
Радуйся, внезапныя смерти избавляяй;
Радуйся, скорбныя жены от злых пианиц ограждаяй.
Радуйся, падшия к возстанию от грехов призываяй;
Радуйся, свет чистоты им подаваяй.
Радуйся, ты бо укрощаеши страстей огневицу;
Радуйся, тобою бо оставляем греховную темницу.
Радуйся, малыя чада от соблазнов мира соблюдаяй;
Радуйся, тыя Христову учению наставляяй.
Радуйся, вестниче трезвости во веки прославляемый;
Радуйся, угодниче Христов присно почитаемый.
Радуйся, Вонифатие, мучениче многострадальный.

Кондак 13


О, предивный мучениче Христов Вонифатие, приими от нас сие малое похвальное приношение, еже пред иконою твоею, колена преклоньше и руце свои к тебе простерши, тебе ныне просим: даруй нам твое пред Господом заступление, наипаче же погибающим от пианства исцеление ниспосли и жития благаго начало положити всех нас сподоби, да спасение улучивши молитвами твоими, во веки восхвалим Бога, поюще Ему: Аллилуиа.

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1-й и кондак 1-й)

МОЛИТВА ПЕРВАЯ

О, всесвятой Вонифатий, милостивый раб Милосердного Владыки! Услышь прибегающих к тебе, одержимых пагубным пристрастием к винопитию, и, как в своей земной жизни ты никогда не отказывал в помощи просящим тебя, так и теперь избавь этих несчастных (имена ). Некогда, богомудрый отец, град побил твой виноградник, ты же, воздав благодарение Богу, велел немногие сохранившиеся грозды положить в точило и позвать нищих. Затем, взяв новое вино, ты разлил его по каплям во все сосуды, бывшие в епископии, и Бог, исполняющий молитву милостивых, совершил преславное чудо: вино в точило умножилось, и нищие наполнили свои сосуды. О, святитель Божий! Как по твоей молитве умножилось вино для нужд церкви и для пользы убогих, так ты, блаженный, уменьши его теперь там, где оно приносит вред, избавь от пристрастия к нему предающихся постыдной страсти винопития (имена ), исцели их от тяжкого недуга, освободи от бесовского искушения, утверди их, слабых, дай им, немощным, крепость и силу благоуспешно перенести это искушение, возврати их к здоровой, трезвой жизни, направь их на путь труда, вложи в них стремление к трезвости и духовной бодрости. Помоги им, угодник Божий Вонифатий, когда жажда вина станет жечь их гортань, уничтожь их пагубное желание, освежи их уста небесною прохладою, просвети их очи, поставь их ноги на скале веры и надежды, чтобы, оставив свое душевное пристрастие, влекущее за собою отлучение от Небесного Царства, они утвердились в благочестии, удостоились непостыдной мирной кончины и в вечном свете безконечного Царства Славы достойно прославляли Господа нашего Иисуса Христа со Безначальным Его Отцем и с Пресвятым и Животворящим Духом во веки веков. Аминь.

МОЛИТВА ВТОРАЯ


О, многострадальный и всехвальный мучениче Вонифатие! Ко твоему заступлению ныне прибегаем. Молений наших, не отвержи, но милостиво услыши нас. Виждь братия и сестры наша (имена) тяжким недугом пианства одержимая, виждь того ради от Матере своея, Церкви Христовой, вечнаго спасения отпадающая. О, святый мучениче Христов Вонифатие, коснися сердец их данною ти от Бога благодатию, скоро возстави от падения греховнаго и ко спасительному воздержанию приведи их. Умоли Господа Бога, Его же ради и страдал еси, да простив нам согрешения наша, не отвратит милости Своея от сынов Своих, но да укрепит нас в трезвении и целомудрии, да поможет Своею десницею воздержание крепкое и спасительное Богу обещание свое до конца сохранити, во дни и в нощи о нем бодрствующе, и добрый ответ о нем воздати на Страшнем судище. Приими, угодниче Божий, молитвы матерей, о чадех своих слезы проливающих; жен честных, о мужех своих рыдающих; чад сирых и убогих, от пианиц оставленных; и всех нас, и да приидет сей вопль наш молитвами твоими ко Престолу Всевышняго, даровати всем по молитвам их здравие и спасение душ и телес, наипаче же Царствие Небесное. Покрый и соблюди нас от лукаваго ловления и всех козней вражиих, в страшный час исхода нашего помози преити непреткновенно воздушныя мытарства и молитвами твоими избави вечнаго осуждения. Умоли же Господа даровати нам ко Отечеству нашему любовь нелицемерную и волю непоколебимую пред врагами Церкви Святыя, видимыми и невидимыми, да покрыет нас милость Божия в нескончаемыя веки веков. Аминь.

МОЛИТВА ТРЕТЬЯ


О, святый угодниче Христов, страстотерпче и мучениче Вонифатие, душею на Небеси предстояй Престолу Божию и триипостасней славы Божией наслаждаяся, иконою святою на земли в Божественных храмех пребываяй и данною ти свыше благодатию различныя источаяй чудеса, призри милостивым оком на предстоящия люди и честней твоей иконе умильно молящиеся и просящия от тебе целебныя помощи и заступления, и испроси душам нашим оставление согрешений, сердцем сокрушеным и духом смиренным, тебе, ходатая милостиваго ко Владыце и молитвенника за ны грешныя призываем, яко приял еси от Него недуги отгоняти и страсти исцеляти, тебе убо просим: не презри нас недостойных, молящихся и твоея помощи требующих, буди нам в печалех утешитель, страждущих от пианства врач и исцелитель, во славу Божию трезвящихся скорый покровитель и готовейший предстатель, исходатайствуй всем вся, яже ко спасению полезная, яко да твоими ко Господу Богу молитвами получивше благодать и милость, прославим Всех Благих Источника, Бога Единаго в Троице Святей славимаго Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

МОЛИТВА ЧЕТВЕРТАЯ

О, святый страстотерпче Христов, воине Царя Небеснаго, земная сладострастия презревый и к Горнему Иерусалиму страданием возшедый, мучениче Вонифатие! Услыши мя грешнаго, приносящаго от сердца молебная пения, и умоли Господа нашего Иисуса Христа простити вся моя согрешения, в ведении и в неведении мною содеянная. Ей, мучениче Христов, образ покаяния собою показавый грешным! Буди ми на злаго сопротивника диавола твоими молитвами к Богу помощник и заступник; много бо поревахся избегнути сетей его лукавых, но удицею греховною уловлен и крепко влачимь от него, не могу избавитися, аще не ты предстанеши ми, во обстояниих горькая терпящему, и колико покушахся покаятися, но ложь пред Богом бых. Сего ради к тебе прибегаю и молюся: спаси мя, святче Божий, от всех зол твоим предстательством, благодатию же Всесильнаго Бога, в Троице Святей славимаго и покланяемаго, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

ТРОПАРЬ

Тропарь, глас 4

К сословию послан мучеников, мученик был еси истинен, пострадав за Христа крепчайше, всехвальне; мощми же возвратился еси верою пославшей тя, Вонифатие блаженне; моли Христа Бога прияти нам грехов прощение.

Иной тропарь, глас 4


Мученик Твой, Господи, Вонифатий, во страдании своем венец прият нетленный от Тебе, Бога нашего; имеяй же крепость Твою, мучителей низложи, сокруши и демонов немощныя дерзости, того молитвами спаси души наша.

Кондак, глас 4


Священие непорочное самовольне тебе привел еси, Иже от Девы тебе ради родитися Хотящему, святе венченосче, премудре Вонифатие.

КАНОН

(Святому мученику Вонифатию)

Песнь 1

Ирмос: Тристаты крепкия, / Рождейся от Девы, / безстрастия во глубине души тричастное по топи, молюся, / да Тебе, яко в тимпане, / во умерщвление телесе / победное воспою пение.

Усердным помыслом подвигом ревнивав доблих страдальцев, / пострадал еси крепко и змия умертвил еси страдании твоими живоносными, / страдальче Вонифатие, святых Ангелов собеседниче.

Святый мучениче Вонифатие, моли Бога о нас.

Видев на земли вражию лесть, излиянну люте, доблий страдальче, / душу распалив желанием Божественнейшим, / вшел еси, в тризнище небоязненным, преблаженне, мудрованием.

Святый мучениче Вонифатие, моли Бога о нас.

Мудростию Божественною просвещаемый, блаженне, / немудрыя враги объюродил еси, Христа возвещая, / дебельством плоти уподобльщася, / имже явитися восхоте, Вонифатие, мучениче многострадальне.

Богородичен: Гору Божию, юже провиде Даниил, / скинию мысленную, Марию Чистую, славы священие, / трапезу, Божественный хлеб вмещшую, / вей вернии, единомудренно воспоим.

Песнь 3

Ирмос: Яко неплоды роди от язык Церковь, / и многое в чадех изнеможе сонмище, / чудному Богу нашему возопиим: / Свят, еси Господи,

Святый мучениче Вонифатие, моли Бога о нас.

Якоже возжелел еси, славне, свободу Вышнюю, / от ига работы избавляешися, / страстен честным поревновав, славне, / иже за милосердие раба бывшаго.

Святый мучениче Вонифатие моли Бога о нас.

Плотских вышший явлься мудрований изменением Божественным, / внезапу всяк прилег лютых претерпел еси, радуйся, / мучениче Вонифатие.

Святый мучениче Вонифатие, моли Бога о нас.

Тебе самого, отверглся еси, / и к подвигом и борением врага изшел еси, / Креста оружием укрепився, и, победитель быв, / прославился еси, мучениче Вонифатие.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Богородичен: Себе Самого истощи, / Отеческих не истощив во чреве Твоем недр, пресущный Бог / и Твой Сын бысть, Всенепорочная, / спасая человечество.

Кондак, глас 4

Подобен: Вознесыйся:

Изыде к приятию страстотерпческих мощей и страждущих законно веры ради зря, / показал еси мужески крепость свою, / устремився на страсти исповеданием во Христа, / Иже прием почесть победы твоего страдания, / Вонифатие, присно моли за ны.

Седален, глас 4

Подобен: Вознесыйся:

К сословию послан мучеников, мученик был еси истинен, / пострадав за Христа крепчайше, всехвальне, / бремя же, блаженно, отдался еси верою / пославшей тя, Вонифатие блаженне. / Но прилежно моли прияти всем согрешений совершенное прощение.

Слава, и ныне. Богородичен:

Грехолюбив сый, молю Тя, безгрешнаго Бога рождшую, / вземлющаго грехи мира, Пречистая, / многогрешную душу мою ущедрити / и грехи моя многая очистити: / грешным бо Ты еси очищение, и спасение верным, и заступление.

Крестобогородичен:

Из Безначальнаго Отца рожденнаго, / напоследок Тя плотию Рождшая, на Кресте висяща зрящи, Христе / увы Мне, Любезнейший Иисусе, вопияше: / како славимый яко Бог от Ангел, / от беззаконных ныне человек Сыне, хотя распинаешися? Пою, Тя, Долготерпеливе.

Песнь 4

Ирмос: Любве ради, Щедре, Твоего образа / на Кресте Твоем стал еси, / и растаяшася языцы: / Ты бо еси, Человеколюбче, / крепость моя и хваление.

Святый мучениче Вонифатие, моли Бога о нас.

Ублажая страждущих терпение, / подобием, мучениче, честных страданий / сим уподобился еси, богомудре пребогате.

Святы и мучениче Вонифатие, моли Бога о нас.

Идый верою к мучеников Божественному сословию, блаженне, / тебе самаго желающе бремя досточудное, богомудре, отдал еси.

Святый мучениче, Вонифатие, моли Бога о нас.

Очищен, якоже злато, мучениче, язв горнилом, / чистейший явился еси, / нося Зиждителя страстей изображение.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Богородичен: Девство по Рождестве запечатанно познавающи, Отроковице, / несказанно рожденнаго Слова из боку Твоею верно величала еси.

Песнь 5

Ирмос: Просвещение Твое, Господи, низиосли нам, и от мглы прегрешений разреши ны, Блаже, / Твой мир даруяй.

Святый мучениче Вонифатие, моли Бога о нас. Яко светозарная возшел еси звезда от запад, / и зашел еси, мучениче, страданьми, терпеливно, / абие к западном возсиял еси, озаряя концы.

Святый мучениче Вонифатие, моли Бога о нас.

Мученически подвизался еси, / ногтей терзания, острыми, мучениче, тростьми сбодаемь, / и лукаваго жала верно притупляя благодатию.

Святый мучениче Вонифатие, моли Бога о нас.

Вражия изнемогоша, богомудре, на тя коварствия, / ибо к Богу воззрением неуклонным / плотския раны, якоже / безплотен, терпел еси.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Богородичен: Скверны всякий омый, Дево, душу мою, вопию Ти, / и спаси мя, Чистая, / Яже истиннаго Бога Спаса на земли воплощшая.

Песнь 6

Ирмос: Возопи, прообразуя погребение тридневное, / пророк Иона, в ките моляся: / от тли избави мя, Иисусе, Царю сил.

Святый мучениче Вонифатие, моли Бога о нас.

Биемый ранами плотскими уязвил еси безбожныя, / неисцельно недугующия неведением, / и болящим явился еси врач, страдальче Вонифатие.

Святый мучениче Вонифатие, моли Бога о нас.

Возвышаемь к Богу, блаженне, прилогом подвигов, / враги невидимыя разразил еси / и низриновенным помощник, страстотерпче, был еси.

Святый мучениче Вонифатие, моли Бога о нас.

Влачимь по земли, якоже камень многоценен, страдальче, / прелести низложил еси утверждение, / верных же сердца наипаче верою утвердил еси.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Богородичен: Купина Тя проображаше, Всенепорочная, первое, / горящи и никакоже опаляема, Пречистая, / ибо, якоже она, не опалилася еси, Бога воплощши.

Кондак, глас 4

Подобен: Явился еси:

Священие непорочное самовольно Тебе привел еси, Иже от Девы тебе ради родитися хотящему, / святе венценосче, премудре Вонифатие.

Песнь 7

Ирмос: Авраамстин иногда в Вавилоне отроцы / пещный пламень попраша, / песньми взывающе: / отцев наших Боже благословен еси.

Святый мучениче Вонифатие, моли Бога о нас.

Колен не преклонив истуканным, / во искушение верглся еси величайшее, истинно, мучениче, в пещь, / в нейже орошаемый, благодарствовал еси Христу во веки.

Святый мучениче Вонифатие, моли Бога о нас.

Разорити крепость твоего исповедания тщася, / льстивомудренный во внутренняя твоя клокочущее олово немилостивно вливает, / но яве посрамися.

Святый мучениче Вонифатие, моли Бога о нас.

Посечен быв усердно в честную твою главу, врага льстиваго многокозненную главу отсекл еси твоего мужества мечем, / мучениче Христов, богомудре.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Богородичен: Да гласы подобающими песнословлю Тя, Отроковице, / страстей мя избави молитвами Твоими, / бед же и скорбей и лукавых человек, / озлобити мя ищущих.

Песнь 8

Ирмос: Избавителю всех, Всесильне, / посреде пламене благочествовавшия, / снизшед, оросил еси / - и научил еси пети: / вся дела, благословите, пойте Господа.

Святый мучениче Вонифатие, моли Бога о нас.

Полезно твое делая спасение Христос, Вонифатие, / взыскающа мощей добропобедных мучеников, тя ук-репляет, / еже верно взыскал еси сам быти.

Святый мучениче Вонифатие, моли Бога о нас.

Блаженней госпожи блаженно сокровище подался еси, блаженне, / имже обогатившися, пояше веселым сердцем: / вся дела, благословите, пойте Господа.

Святый мучениче Вонифатие, моли Бога о нас.

Со тщанием славная жена, воздвигши храм священнейший, / тя в нем положи, сущий Божественныя Троицы храм, / страстотерпче Христов Вонифатие.

Святый мучениче Вонифатие, моли Бога о нас.

Умертвився за любовь Зиждителя, умерщвляющаго страсти тлетворный, / животворяй молитвою твоею ясно вопиющия: / вся дела, благословите, пойте Господа.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Богородичен: На Тя, Чистую, Пребожественный, низшед, якоже весть, / воплотися и человеки обожи, песнопоющия, Дево: / вся дела, благословите, пойте Господа.

Песнь 9

Ирмос: Ева убо недугом преслушания / клятву вселила есть; / Ты же, Дево Богородице, / прозябением чревоношения мирови Благословение процвела еси. / Тем Тя вси величаем.

Святый мучениче Вонифатие, моли Бога о нас.

Видевши тя, бремя священное, радовашеся, вопиющи, приснопомнимая: / раба послах тя, блаженне, господина истинна приемлю, / работы мя зол избавляюща твоими благоприятными мольбами.

Святый мучениче Вонифатие, моли Бога о нас.

Яко крин, во удолиих мысленных процвел еси, мучеников, Вонифатие, / якоже финике, возвысился еси, / яко кедр, познался еси миродыханен, / явился еси избранный, яко кипарис, / благовонствуя души наша.

Святый мучениче Вонифатие, моли Бога о нас.

Днесь память твоя нам возсия, страстотерпче, / якоже солнце, сиянием Божественных дарований, / просвещающи души поющих тя, страстей же мглу отгоняющи, / мучениче богомудре всеблаженне.

Святый мучениче Вонифатие, моли Бога о нас.

Яко солнце от запад, возсиял еси / и восточнаго града достигл еси, / идеже пострадав и смертию зашед, к жизни востекл еси / и Рим светлый достигл еси, / сего ограждая мольбами твоими.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Богородичен: Светом мя озари Твоим, Всенепорочная, / во тьме содержимаго греховней, Богородице, / и подаждь во дне ходити Божественных повелений, Богоневесто, / яко да пою Тя, Всепетую.